Proficiat aan het Crisiscentrum!

  • 30/07/2018

Op 18 april 1988 werd het Crisiscentrum opgericht om te beantwoorden aan enkele tragedies van de jaren 80 zoals het Heizeldrama, de kernramp van Tsjernobyl en het kapseizen van de Herald of Free Enterprise.

Het begin

Op 18 april 1988 werd het Crisiscentrum officieel opgericht om te beantwoorden aan de behoeften van de overheden en de bevolking in het licht van de tragedies van de jaren 80: de CCC-aanslagen, het Heizeldrama, de kernramp van Tchernobyl en het kapseizen van de Herald of Free Enterprise.

Nog steeds in ontwikkeling

Doordat het Crisiscentrum een dynamische organisatie is die inspeelt op de huidige maatschappelijke uitdagingen, is het Crisiscentrum zich 30 jaar later nog steeds aan het ontwikkelen. Dit om de onmisbare plaats te zijn voor multidisciplinaire, interdepartementale en internationale coördinatie en om strategische en operationele ondersteuning te bieden aan al onze partners, in synergie met alle veiligheidsactoren.

Doorheen de jaren

Aan de hand van hun getuigenissen ontdek je het Crisiscentrum doorheen de jaren: van het ontstaan tot de eerste passen, de moeilijke ervaringen tijdens uitzonderlijke crisissen die ons land heeft doorstaan, de evolutie van de noodplanning en het rotsvaste engagement van het personeel van het Crisiscentrum. De getuigenissen zijn soms heel persoonlijk en zitten vol anekdotes. Ze geven bovenal een menselijk gezicht aan de risico’s en crisissen in onze samenleving.

Meer informatie

Bron BeSWIC | Belgische kenniscentrum over welzijn op het werk