Algemene ledenvergadering 2018

• 04/04/2018

Op 20 maart 2018 vond onze jaarlijkse algemene ledenvergadering plaats in Technopolis, te Mechelen. Onze nationale voorzitter Peter De Wilde heette iedereen welkom.

Toelichting missie en visie

De vergadering startte met de toelichting over de nieuwe missie en visie van Prebes door Peter De Wilde. Prebes, gegroeid vanuit een vereniging van preventieadviseurs, is een vooraanstaande professionele ledenvereniging voor iedereen begaan met het verbeteren van welzijn op het werk, duurzaam, maatschappelijk en sociaal verantwoord ondernemen.

Om de missie te kunnen waarmaken zijn er 3 doelstellingen gedefinieerd. (1) Het borgen van de kwaliteit in aanbod en werking. (2) Het verruimen van de doelgroep. (3) Het actief aansluiting zoeken met de jeugd. Rond elk van deze doelstellingen zijn er werkgroepen opgericht om hieraan te werken.

Bekijk hier de nieuwe visie en missie. Deze vind je terug onder 'Over Prebes' onder 'Downloads'.

Statuten en organiek reglement

In het kader van de nieuwe missie en visie werden de statuten en het organiek reglement gewijzigd. Peter De Wilde las elk artikel van de statuten voor. Hij overliep elk artikel dat gewijzigd zou worden. Hierna werd er gestemd en vervolgens besloten dat hierbij de nieuwe statuten van Prebes werden goedgekeurd.

Jaarverslag activiteiten 2017

Lieve De Keyser bracht aan de hand van een presentatie het jaaroverzicht van de activiteiten van het jaar 2017: het aantal leden is opnieuw gestegen, 2017 werd afgesloten met 6129 leden, de Prenne in Kortrijk was een succes met 977 deelnemers, de opleidingen doen het goed, we zetten in op digitalisering van onze producten en processen,… we gaan er in 2018 alles aan doen om deze positieve trend verder te zetten.

En tot slot ...

Tot slot werd deze Algemene vergadering afgesloten met een afscheidswoord van onze voorzitter, Peter De Wilde. Hij dankte iedereen voor zijn aanwezigheid en steun om met gewijzigde statuten onze nieuwe missie en visie verder uit te dragen. Hij bedankt ook iedereen voor zijn medewerking en inzet gedurende het jaar.

Het geheel werd afgesloten met een wetenschapsquiz en aansluitend een diner. Bekijk hieronder de foto's!

Doorscroll de foto's

Algemene ledenvergadering 2018