Volg de halve studiedag "de behendigheid van het geïntegreerd dossier en brandbeveiliging"
Nieuws

Volg de halve studiedag "de behendigheid van het geïntegreerd dossier en brandbeveiliging"

Anpi organiseert op 12 september 2019 een halve studiedag over  "de behendigheid van het geïntegreerd dossier en brandbeveiliging". Deze halve studiedag wendt zich tot de opdrachtgever, zijn architect & nog vele anderen.

  • 27 jun. 2019

Anpi organiseert op 12 september 2019 een halve studiedag over  "de behendigheid van het geïntegreerd dossier en brandbeveiliging". Deze halve studiedag wendt zich tot de opdrachtgever, zijn architect & nog vele anderen.

Het geïntegreerd dossier

U implementeert, ontwikkelt, selecteert, bewerkt, onderhoud brandbeveiligingssystemen. ANPI stelt een methodiek van synthese en beheer voor, elk project van brandbeveiliging: het geïntegreerd dossier. Deze bevat alle essentiële informatie over de apparatuur en de middelen betreffende brandbeveiliging vanaf de eerste fase van het bouwproject, renovatie of wijziging van een gebouw tot aan het effectieve gebruik ervan, zelfs bij vernietiging. Met het oog op de volledigheid en het succes van dit proces, komt ANPI tussen in alle fasen van een uiteindelijk afgerond project.

Sensibiliseren

Via deze halve studiedag wenst ANPI alle betrokken partijen te sensibiliseren vanaf de studiebureaus, architecten, tot aan de verschillende vakmannen die interveniëren. En dit door middel van inspectieorganismen die in eenzelfde dossier alle nodige informatie terugvinden. Klaar met het zoeken naar verschillende documenten, al de beheers aspecten, installatie ontwerpen, dagelijks beheer en operationeel gebruik van verschillende systemen en middelen van brandbeveiliging van een gebouw, die van nu af aan zich in eenzelfde dossier zullen bevinden. Een brandbeveiligingsdossier opstellen, integreren van regelgevingsaspecten, risicoanalyse, lastenboek, studie van plannen, keuringsverslag, initiële inspectie, onderhoud en periodieke inspectie, zijn alle elementen die deel uitmaken van het geïntegreerd dossier op gebied van brandbeveiliging.

Voornamelijk een tool van economisch beleid, vermijdt het geïntegreerd dossier een te hoge kost op het einde van een bouwproject. Anachronistische uitgaven, alsook een opstelling van verspreide en inadequate georganiseerde maatregelen, uiteindelijk ondoeltreffend, door eenzelfde methode toe te passen aan alle elementen van een project, vanaf de constructie van een gebouw tot het gebruik ervan. Het geïntegreerd dossier staat toe om perfect te voldoen aan de eisen van de Wet en is een essentieel instrument voor de coördinatie met de lokale brandweer.

Doelgroep

Deze halve studiedag wendt zich tot de opdrachtgever, zijn architect of aan zijn studiebureau die bijstaat aan de ontwikkeling van een project maar ook aan opdrachtgevers, verzekeringsmaatschappijen, administratie, inspectieorganismen, coördinatoren van de veiligheid op site, installateurs van brandbeveiligingssystemen brandbeveiligingsdiensten, preventieadviseurs, preventionisten van hulpdiensten, preventionisten bij de brandweer, brandweer en de ploegendiensten, overheden belast met brandpreventie en onderhoudsploegen van gebouwen.

Praktische informatie

  • €150 excl. btw
    • FSA magazine met de DTD 166 ter waarde van €56,22
    • de uiteenzettingen
    • de lunch sandwiches
  • Parc scientifique. Fleming Rue Granbonpré 1, B 1348 Louvain la Neuve
  • 10% korting voor Prebes-leden! Gebruik de kortingscode 1206PREBES

Schrijf je nu in

Veiligheidsnieuws

Veiligheidsnieuws is hét vakblad voor preventieadviseurs. Het bevat artikels, praktijkcases, nieuwe trends, onderzoeken … Het verschijnt 4 maal per jaar (72 pagina's) in maart, juni, september en december met een oplage van meer dan 8.000 exemplaren (6.500 print en 1.500 digitaal).

Gerelateerde artikels & podcasts

Podcast

Podcastreeks SafetyTalk - aflevering 24: Samen terug aan het werk: re-integratie als gedeelde verantwoordelijkheid

In deze aflevering van SafetyTalk horen we Lode Godderis, CEO van IDEWE, over het actuele thema van ziekteverzuim en re-integratie. Hij benadrukt dat, naast de economische kant, re-integratie ook een maatschappelijk en persoonlijk onderwerp is. Het gaat hier dan ook eerder om een traject dat begint nog vóór iemand uitvalt, in plaats van een puur administratief proces. Het vraagt samenwerking, vertrouwen en open communicatie en dit tussen werknemer(s), leidinggevende, collega’s en andere posities die ondersteuning kunnen bieden zoals preventieadviseurs of HR-functies.
  • Debat
  • 16 sep. 2025
Nieuws

Vooruitzicht op de nieuwe minimumtarieven van de externe preventiediensten in 2026

Vanaf 1 januari 2026 stijgen de minimumtarieven voor externe diensten voor preventie en bescherming op het werk met 2%. Voor veel bedrijven die in september hun budget voor het nieuwe jaar vastleggen, is dit hét moment om te kijken welke impact deze indexering zal hebben.
  • 16 sep. 2025

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Schrijf je hieronder in op één of meerdere van onze nieuwsbrieven of verken eerste even onze voorbeelden.

Nieuwsbrief

Het laatste nieuws in de preventiewereld, inclusief tips & tricks, ...

Tweewekelijks

Vacatureflash

Overzicht van de nieuwe vacatures in de preventiewereld

Elke donderdag

Opleidingen

Prenne, opleidingen, provinciale activiteiten, ...

Wekelijks

Starters

Infomail waar we starters wegwijs maken in de preventiewereld

Driemaandelijks