Maak van Blue Monday een Pink Monday!

Pink Ribbon, de nationale vzw die strijdt tegen borstkanker, roept op om van Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, een Pink Monday te maken: een dag vol hoop en steun. Zet dus op maandag 15 januari 2024 jouw bedrijfslogo in het roze en roep collega’s op om in het roze gekleed naar het werk te komen.

‘Pink is the new Blue’

We maken van Blue Monday op 15 januari 2024 een Pink Monday. Een dag waarop we ons niet neerslachtig, maar net hoopvol voelen. Maar bovenal een dag die volledig in het teken zal staan van preventie, (vroegtijdige) opsporing van borstkanker en steun aan (ex-)patiënten.

1 op 9 vrouwen

Wist je dat borstkanker 1 op 9 Belgische vrouwen treft? En dat de ziekte ook mannen treft? Bovendien worden ook de familie, vrienden en collega’s van de patiënt geraakt. Dat betekent dat binnen zowat elk bedrijf één of meerdere collega’s vroeg of laat in aanraking komen met borstkanker. Daarom wil Pink Ribbon borstkanker meer bespreekbaar maken op de werkvloer. Door van de meest deprimerende dag een dag van hoop te maken, willen we alle medestrijders laten weten dat ze er niet alleen voor staan. Want tegen borstkanker vecht je nooit alleen.

Draag iets roze op 15 januari 👚

Wil je de actie steunen? Draag dan op 15 januari iets roze. Dat kunnen een trui, een hemd, das, sjaal of roze sokken zijn. Met deze roze toets willen we (ex-)borstkankerpatiënten een hart onder de riem steken.

Ga zelf aan de slag!

Informeer je collega’s en spoor hen aan om zich regelmatig te onderzoeken. Zet alvast een eerste stap door op 15 januari ook binnen jullie bedrijf te sensibiliseren over de risico’s van borstkanker door een Pink Monday te organiseren. Dat hoeft bovendien helemaal niet ingewikkeld te zijn. Pink Ribbon stelt op haar website tal van handige tools beschikbaar waarmee je onmiddellijk aan de slag kan.

👉 Surf naar www.pinkmonday.be en maak ook binnen jouw bedrijf van Blue Monday een Pink Monday.