
Wist je dat de derde maandag van januari de meest deprimerende dag van het jaar genoemd wordt? De feestdagen liggen achter ons, de dagen zijn donker en koud en de lente is nog ver weg. Daarom werd die dag omgedoopt tot ‘Blue Monday’. Maar niet bij Prebes. Dit jaar gaan we samen met Pink Ribbon die dag roze kleuren!
Wist je dat borstkanker 1 op 9 Belgische vrouwen treft? En dat de ziekte ook mannen treft? Bovendien worden ook de familie, vrienden en collega’s van de patiënt geraakt. Dat betekent dat binnen zowat elk bedrijf één of meerdere collega’s vroeg of laat in aanraking komen met borstkanker. Daarom steunen wij de actie van Pink Ribbon en willen wij ook helpen om borstkanker meer bespreekbaar te maken op de werkvloer.
We maken van Blue Monday op 17 januari 2022 een Pink Monday. Een dag waarop we ons niet neerslachtig, maar net hoopvol voelen. Maar bovenal een dag die volledig in het teken zal staan van preventie, (vroegtijdige) opsporing van borstkanker en steun aan (ex-)patiënten. Op deze manier willen we onze collega’s niet alleen motiveren om ook op Blue Monday met een grote glimlach te komen werken, maar maken we er ook een leerrijke dag van.
Tijdens Pink Monday krijg je kans om iedereen te informeren over de drie pijlers van Pink Ribbon:
Door van de meest deprimerende dag een dag van hoop te maken, willen we alle medestrijders laten weten dat ze er niet alleen voor staan. Want tegen borstkanker vecht je nooit alleen.
En daarbij nemen we ‘Pink is the new Blue’ ook letterlijk. Op 17 januari vragen we aan iedereen om iets roze te dragen. Dat kunnen een trui, een hem of das, een sjaal of zelfs roze sokken zijn. Met deze roze toets willen we (ex-)borstkankerpatiënten een hart onder de riem steken.
Borstkanker treft 1 op 9 Belgische vrouwen. Dat impliceert dus dat ook één of meerdere van jullie collega’s of werknemers vroeg of laat hiermee wordt geconfronteerd. Als bedrijf ben je daar dan best op voorbereid. Informeer je collega’s en spoor hen aan om zich regelmatig te onderzoeken.
Zet alvast een eerste stap door op 17 januari ook binnen jullie bedrijf te sensibiliseren voor de risico’s van borstkanker door een Pink Monday te organiseren. Dat hoeft bovendien helemaal niet ingewikkeld te zijn. Pink Ribbon stelt op haar website tal van handige tools beschikbaar waarmee je onmiddellijk aan de slag kan.
👉 Surf naar www.pinkmonday.be