Nieuwe modelformulieren jaarverslag interne dienst voor preventie en bescherming op het werk

• 17/01/2019

Het model van jaarverslag 2018 van de interne dienst voor preventie en bescherming op het werk is hieronder beschikbaar. Sinds vorig jaar moet het niet meer worden verzonden naar de met het toezicht belaste ambtenaren van de Algemene Directie Toezicht op het Welzijn op het Werk, maar moet enkel nog door de werkgever te hunner beschikking worden gehouden.

3 formulieren

• Het formulier A is bestemd voor een werkgever met een interne dienst voor preventie en bescherming op het werk zonder afdelingen.
  • Het formulier B is bestemd voor een werkgever met een interne dienst voor preventie en bescherming op het werk met afdelingen.
  • Het formulier C is bestemd voor een groep van werkgevers die gemeenschappelijk een dienst voor preventie en bescherming op het werk organiseren.

Een verklarende nota geeft een toelichting over de verschillende rubrieken van de versies A, B en C van het formulier. In de nota wordt er telkens duidelijk aangegeven voor welk formulier de toelichting bestemd is. Het is aangewezen die nota af te drukken om de formulieren correct te kunnen invullen.

Bijkomende informatie

De preventiedienst kan ook nog bijkomende informatie over haar werking ter beschikking stellen van de werkgever en het comité, maar dit dient wel vooraf te worden vastgelegd in het huishoudelijk reglement betreffende de werking van het comité.

[Bron BeSWIC & FOD WASO]