Struikel niet over de administratie bij een arbeidsongeval

Een arbeidsongeval brengt niet alleen fysieke/mentale problemen mee voor het slachtoffer. Het bezorgt de preventieadviseur ook wat extra kopzorgen.
Specifieke wetgeving moet opgevolgd worden met de bijhorende administratie.
 
 
i.s.m.    

Studienamiddag

Ken jij het antwoord op de volgende vragen ?

  • Is de arbeidsongevallenwet van 1971 ook van toepassing op arbeidsongevallen van werknemers uit openbare diensten of onderwijsinstellingen?
  • Welke problemen ondervinden C- en D-bedrijven bij het opmaken van een arbeidsongevallensteekkaart?
  • Wat is een goed omstandig verslag en welke problemen worden gesignaleerd door TWW?
  • Wie moet het omstandig verslag opmaken bij een ernstig arbeidsongeval van een interim?
  • Wanneer en door wie moet “Toezicht Welzijn op het Werk” direct verwittigd worden bij een ongeval?
     

Slechts een paar vragen waarvan velen onder ons denken het antwoord te weten, maar wat niet altijd het geval is.

Aan de hand van een aantal casussen, gekoppeld aan een specifiek ongeval, brengt een team van experten je wegwijs in de vereiste acties en administratie die nodig zijn bij de afhandeling van een ongeval.

De tips en mogelijke valkuilen worden gebracht door :

  • Marleen Cool – Safety Manager CNH Industrial
  • Donat Callewaert – Regional Manager Risicobeheer – preventieadviseur IDEWE
  • Lieven Debrabander – preventieadviseur-ingenieur AXA belgium
  • Pieter Bolle – Afdelingshoofd Regionaal Toezicht Welzijn op het Werk
  • gemodereerd door Dany Wille - Preventieadviseur TE Connectivity Oostkamp
     

Zij geven antwoord op jullie vragen. Speciale gevallen en situaties komen ook aan bod.

Na het bijwonen van deze studienamiddag ben je als preventieadviseur in staat om een interne arbeidsongevallenprocedure op te maken of verder te optimaliseren.

 

** Let op! De liften in het bestuursgebouw werden buiten gebruik gesteld tot na uitvoering van de moderniseringswerken, die omwille van leveringsproblemen vermoedelijk pas in oktober kunnen uitgevoerd worden. Dit betekent dat de raadzaal tijdelijk NIET toegankelijk is voor minder mobiele personen. Het provinciebestuur West-Vlaanderen biedt hiervoor haar excuses aan en dankt iedereen voor het begrip. **

 

Tijdstip Programma
13:00u Onthaal
13:30u Openingswoord door de gouverneur - opvatting van de studienamiddag
13:45u Deel 1: casestudies 1 en 2
15:00u Pauze - netwerkmoment
15:20u Deel 2: casestudies 3 en 4
16:10u Vraagstelling
16:30u Einde
Word lid

Word nu lid en maak gebruik van alle
ledenvoordelen voor slechts € 95,00 per jaar.

We waren met 0 deelnemers!

Er waren 101 deelnemers, waarvan 99 worden getoond.

Naam Bedrijf Stad/gemeente

Ontvang je attest

Preventieadviseurs, milieucoördinatoren … zijn verplicht een aantal bijscholingen te volgen per jaar. Wij bieden je verschillende opties aan om jezelf bij te scholen: de Prenne, onze opleidingen en provinciale activiteiten. Hier ontvang je altijd een aanwezigheidsattest.

Provinciehuis Boeverbos

Koning Leopold III-laan 41, 8200 Brugge

Downloads

De activiteiten zijn hét moment om ervaringen uit te wisselen